5 Temmuz 2013 Cuma

CHP İL BAŞKANI, KASET OLAYINI DEĞERLENDİRDİ

Afyonkarahisar CHP İl Başkanı Yalçın Görgöz, yaptığı basın açıklamasında:
“2012-2013 eğitim yılını geride bıraktık. Sözünü ettiğimiz eğitim sistemi, toplumsal uzlaşı sağlanmadan, sadece AKP Hükümetinin siyasi amaçlarına yönelik hazırlanmış olduğu için sonuçları son derece vahimdir. 4+4+4 sistemi, eğitimin milliliğini yok ederken, diğer taraftan kimleri ‘’söz sahibi, kraldan çok kralcı haline getirmiş’’ iyi görmek gerekiyor.
Eğitimde, sağlıkta, ticarette, hukukta, kamuda, özel sektörde, sanayide, tarım ve hayvancılıkta, iç ve dışişlerinde kısaca her yerde, nerede ne yaşanıyorsa, olanı biteni toplumun bilmesi, anında haberinin olması mümkün değildir. Toplumu aydınlatan, bilgilendiren, adeta rehber olan en önemli faktör; basındır.
Ülkemizde basının özgür olmadığını, baskı altında olduğunu, muhalefet edenlerin işten atıldığını, ya da tutuklanıp hapse atıldığını, en fazla tutuklu gazeteci sayısına sahip olduğumuzu aylardır söylüyoruz. Biz, basının özgür olmasının gerekliliğini ortaya koymaya devam ederken, hala daha bir takım yandaş medya temsilcileri, yandaşlığını sürdürmeye devam ediyorlar. Onlar da biliyorlar ki, bir gün sıra onlara da gelecek. Yani, iktidarın faşist, baskıcı eylemleri onları da yok edecek. Şimdilik bekliyorlar, ‘’bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın’’ demeyi sürdürüyorlar, ama nafile…
Bu olumsuzluklar yaşanırken, Türkiye’nin her yerinde olduğu gibi, yaşananlardan rahatsızlık duyan, bu ülke bizim diyen,‘’araştırmacı gazetecilik’’ adına çalışmalar yapan, yaptığı etkin araştırmalar sonucunda halkını aydınlatan, korkmayan, yürekli, gazete muhabiri arkadaşlarımız da var.
Özellikle son aylarda yaptığı haber ve köşe yazılarıyla herkesin dikkatini çeken ve övgüsünü kazanan birisi var ki, bu deli- yürek; Basının Halkın Müşterek Sesi olduğunun bilincinde olan bu cesur gazetecinin adı: Ömer Mazi..
Ömer Mazi 10 gündür, Afyon Milli Eğitim Müdürlüğü’nde yaşanan ‘’kaset skandalından’’ bahsediyor. Söz konusu kasetin, Afyon İl Milli Eğitim Müdürlüğü Din Eğitimi Şube Müdürlüğü’ne vekaleten atanan İbrahim Özkul’a ait olduğunu söylüyor. İbrahim Özkul’un sözü edilen kasette söylediklerini de, gazete ve sosyal medya kanalıyla paylaşıyor.
Ömer Mazi’nin yazdıklarına göre, sözünü ettiği kasette Şube müdürü İbrahim Özkul, din bilgisi öğretmenlerine (sadece kısa bir bölümünü yazıyorum);
*Siz okul müdürlerinin üzerindesiniz, onlar size danışacaklar,
*Bunu Ankara, vali, milli eğitim müdürü ve Allah istiyor’’
deme cüretini göstermiştir. Bu iddiaya göre söyledikleri doğru ise, yorumunu siz değerli halkımıza bırakıyorum.
Ülke genelinde ve ilimizde ses getiren bu haberi, İl Milli Eğitim Müdürü yalanlamış, bu kasetin montaj olduğunu söylemişti.
Ardından da Ömer Mazi, yazdıklarını yalanlayan, iftira attığını söyleyen, daha önce de öğrenci velilerini ‘’devlet düşmanı’’ olmakla suçlayan İl Milli Eğitim Müdürü Metin Yalçın’a açık bir davette bulunmuş, ‘’birlikte basın toplantısı yapalım, herkesin huzurunda ses kaydını dinleyelim, böyle bir konuşma var mı yok mu, kim iftiracı ise ortaya çıksın’’ diyerek meydan okumuştur.
Ömer Mazi’yi yürekten kutluyorum, başarılarının devamını diliyorum.
4+4+4 sistemi, eğitimde çok büyük sorunlar ve derin yaralar açmıştır. Onların neler olduğunu bilahare paylaşmak isterim. Atananların bile, kendilerini adeta peygamber yerine koyduğu, bir yıllık olan bu ucube sistemin, ileride daha nelere kadir olabileceğini sizler tahmin edebilirsiniz.”dedi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder